در خوابگاه به یک فروشنده تلفنی حرفه ایی تبدیل شو!

در خوابگاه به یک فروشنده تلفنی حرفه ایی تبدیل شوید

خلاصه مقاله

بسیاری از دانشجویانی که در خوابگاه پسرانه در تهران مستقر هستند، بابت شرایط تحصیلی معمولا کار پاره وقت دارند. یکی از پرطرفدارترین کارها برای دانشجویان فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی است که البته درامد بالایی هم دارد. بازریابی  تلفنی برای دانشجویان مستقر در خوابگاه یک شغل مناسب بوده که هزینه های زندگی آنها را کامل تامین می کند. البته بازاریابی تلفنی فقط موردعلاقه دانشجویان مستقر در خوابگاه نیست و به جز د انشجویان افراد دیگری که در خوابگاه زندگی می کنند کار فروش تلفنی انجام می دهند. در این مقاله می خواهیم تکنیک های موثر برای تبدیل به فروشنده تلفنی حرفه ایی شدن را کامل بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار  گیرد.

توانایی صحبت تلفنی در جذب دیگران

رابرت فراست شاعر آمریکایی می گوید: نیمی از مردم جهان افرادی هستند که چیزی برای گفتن دارند و نمی توانند بگویند و نیم دیگر افرادی که چیزی برای گفتن ندارند و همیشه حرف می زنند. توانایی شما برای جذب دیگران از طریق تلفن مانند گیلاس روی دسر است. توانایی برای متقاعد کردن دیگران از طریق تلفن که قرار است به تازگی به دست آورید، ارزش بی اندازه ای در دنیای اجتماعی شما خواهد داشت. به راحتی دوستان جدید پیدا می کنید، به فردی تبدیل می شوید که در یک مهمانی همه دوست دارند با او صحبت کنند، دوستان و خانواده خود را به نشاط می آورید و افراد کاملا غریبه را هم جذب می کنید.

نتیجه توانمند شدن در جذب تلفنی

خرید مشتری هایتان را بیشتر خواهید کرد. هنگام خرید به قیمت های پایین تر و فروش به قیمت های بالاتر به طور مؤثرتری مذاکره خواهید کرد. شرکتی که در آن مشغول به کار بازاریابی هستید، شما را به عنوان فرد کلیدی برای بستن قراردادهای تجاری مهم انتخاب خواهد کرد. همکاران و رؤسا به دنبال فرصتی خواهند بود که با شما صحبت کنند، زیرا آنها نه فقط برای هوش که برای جذبه شما نیز ارزش قائلند. دستمزد و درآمد بیشتری در خوابگاه از طریق فروش تلفنی بدست می آورید. ارزش فردی و تجاری شما بیشتر از حدی خواهد شد که قبلا انتظارش را داشته اید.

در خوابگاه پسرانه به یک فروشنده تلفنی حرفه ایی تبدیل شوید

قدرت جذب در گفت و گوی تلفنی

بسیاری از ما زمان زیادی را در خوابگاه پای تلفن صرف می کنیم. با پیدایش تلفن همراه، بیشتر مردم در هر جایی که تصورش را کنید با این وسیله دائم در حال حرف زدن هستند. بالا بردن جذبه در گفت و گوهای تلفنی می تواند تأثیرگذاری شما را در برخورد با دیگران به طرز چشمگیری افزایش دهد. این تکنیک های ساده را امتحان کنید.

مرحله اول: تأثیر اول

حتما این سخن قدیمی را شنیده اید که:((هرگز شانس دومی برای تأثیری که اولین بار روی فرد می گذارید،به دست نمی آورید.)) تأثیر اول اغلب نه رو در رو، بلکه تلفنی ایجاد می شود. در واقع بسیاری از متخصصان فروش و تاجران هرگز با مشتری خود رو در رو ملاقات نمی کنند، آنها فقط تلفنی تجارت می کنند. آنها به کمک این تکنیک موفق هستند، زیرا شخصیت تلفنی خود را چنان بالا می برند که با جذبه و متقاعد کننده به نظر می آیند.

مرحله دوم: به دنبال سر نخ بگردید

شروع یک گفت و گوی تلفنی فرصت بزرگی برای شماست تا ببینید فرد از آن طرف خط چگونه ارتباط برقرار می کند. ( درباره ارتباط در خوابگاه می توانید مقاله با عنوان ” بهترین روشهای برقراری ارتباط با دیگران در خوابگاه! “را مطالعه کنید)شما به زودی متوجه خواهید شد که محور گفت و گو درباره چیزهایی است که فرد به آنها عقیده دارد، یا درباره احساس او به آن چیزهاست. روان شناسان انها را نشانه، به ترتیب نشانه های سیستماتیک(نظام مند) و نشانه های اکتشافی می نامند. ما به ان ها سر نخ می گوییم. کلماتی که افراد هنگام صحبت کردن انتخاب می کنند و حالتی که هنگام صحبت کردن دارند، سرنخ هایی هستند که به ما نشان می دهند در آن لحظه چه چیزی برای انها مهم است. وقتی با افراد دیگر صحبت می کنید و به صحبت های آنها گوش می دهید،آماده باشید که خود را با شیوه مورد استفاده آنها در برقراری ارتباط هماهنگ کرده و با همان شیوه به آنها پاسخ دهید.

مرحله سوم: آنچه را که افراد می خواهند به آنها بدهید

وقتی در خوابگاه پسرانه تهران مشغول بازاریابی تلفنی هستید و یا یک مشتری سرنخ تماس می گیرید به فکر خود نباشید؛ خودتان را فراموش کنید؛ در خدمت فرد مقابل باشید. وقتی با کسی تلفنی صحبت می کنید، به گرمی و با ملایمت صحبت کنید. با صدای خود آن را نوازش دهید. این کمک خواهد کرد چیزی که می خواهید بگویید صمیمی تر، بامحبت تر و خودمانی تر به نظر برسد.

۲۰ ایده مؤثر که کمک می کند در گفت و گوی تلفنی موفق تر باشید

۱.فرد مقابل را تشویق به صحبت کنید

 وقتی نوبت به شما می رسد که صحبت کنید، وارد صحبت های کوتاه یک طرفه نشوید. بر عکس ،سؤال بپرسید و با دقت به پاسخ ها گوش دهید. هرچه بیشتر گوش کنید، با جذبه تر به نظر می رسید.

۲.واضح،ساده و روراست صحبت کنید

 اگر فرد مقابل زبان معمولی بدون کلمات پیچیده به کار می برد، شما هم همین کار را باید انجام دهید. به کاربردن کلمات قلنبه سلمبه باعث احساس برتری شما شده و ایجاد مانع می کند. از هر گونه زبانی که فرد مقابل را از دور خارج می کند،دوری کنید.

۳.با دقت گوش دهید

بیشتر افراد، به خصوص در گفت و گوی تلفنی  صحبت کردن را به گوش دادن ترجیح می دهند. در برابر این گرایش مقاومت کنید و هر گاه فرد مقابل می خواهد صحبت کند، با دقت و تمرکز گوش دهید.

  1. شنونده صبوری باشید

 گرچه ممکن است بعد از چند کلمه اولی که آنها می گویند آماده پاسخ دادن باشید، اما اجازه دهید افکارشان را کامل کرده و احساستشان را بروز دهند تا این که نوبت به شما برسد.

  1. شنونده فعالی باشید

از اصوات و الفاظ تأییدی و اطمینان بخش از قبیل،((آها)) ، ((بله،متوجه شدم)) ، ((اوم)) ،((واقعا)) ،((نگو)) ،((البته)) و امثال اینها استفاده کنید. این علامت ها به فرد مقابل نشان می دهد که شما کاملا درگیر حرف های او هستید.

  1. ۶. درصورت لزوم بدون آن که کسی را برنجانید صحبتش را قطع کنید

قطع کردن صحبت کسی می تواند به معنای نفی چیزی که فرد می گوید و به آن فکر می کند باشد، این نوعی تحقیر است. اگر حتما باید حرف کسی راقطع کنید، همیشه قبل از آن عذر خواهی کنید. چیزی مثل این بگویید: ((مرا به خاطر این که حرفتان را قطع می کنم ببخشید، ولی نمی خواهم این نکته را فراموش کنم.))

  1. از مثال ها و داستان های کوتاه و تصویری استفاده کنید

خشک و بی روح بودن کسالت آور است. وقتی نوبت به شما می رسد که صحبت کنید، با نظرات خود یک تئاتر کوچک بازی کنید. مثلا آن روز فقط یک روز آفتابی نبود، بلکه یک(روز گرم،شاد،نشاط آور و آفتابی بود. جملات را رنگارنگ و مصور باشید.

  1. هرگز جسارت نکنید

 بدون توجه به این که چقدر گفت و گو دوستانه است، هرگز سطح آشنایی را بیش از آنچه که فرد مقابل تعیین کرده است،گسترش ندهید، به خصوص زمانی که پای شوخی وسط می آید.

  1. حمله نکنید

سرعت خود را کم کنید و از درجات بم تر صدای خود استفاده کنید. سرعت کم تر و صدای بم تر در گفتار خیلی جذاب تر از سرعت بیشتر و صدای زیرتر است.

  1. از مکث ها استفاده کنید

وقتی شما و فردی که با صحبت می کنید، برای فکر کردن به فرصت نیاز دارید، لحظه ای مکث کنید. با گفتن: ((یک دقیقه دست نگه دار تا درباره آن فکر کنم)) ، یا ((یک لحظه اجازه بده تا فکر کنم)) به فرد مقابل هشدار دهید.

  1. هنگام دادن اطلاعات اغراق نکنید

اطلاعاتی به افراد بدهید که نیاز دارند، نه بیشتر. بعضی افراد وقتی اطلاعات زیادی در اختیارشان قرار بگیرد، در تصمیم گیری و نتیجه گیری دچار تردید می شوند. چیزی به آنها نگویید که نمی خواهند یا نیازی به دانستن آن ندارند. هشیار باشید که اشتیاق بیش از حد شما می تواند سطح علاقه آنها را سرریز کند. اطلاعات بیشتر در سایت کلوزرز موجود است.

  1. نسبت به حالا و نگرانی های افراد همدل باشید

اگر آنها غمگین هستند شما هم به خاطر آنها غمگین باشید،  اگر خوشحال هستند، شما هم به خاطر انها خوشحال باشید. اگر سعی می کنید نتیجه یا ایده ای را در اختیار افراد قرار دهید، به خاطر داشته باشید که آنها به چشم دوستی به شما نگاه می کنند.

  1. صدای خود را جان دار و پر انرژی نگه دارید

درجه صدا و سرعت کلمات خود را تغییر دهید. وقتی نظرات مهم تری می دهید سرعت خود را کم کنید، نکات محرمانه تر را ملایم تر بگویید. هنگام گفتن جزئیات و اطلاعات کم اهمیت سرعت بگیرید. هیچ چیز خسته کننده تر وملال آورتر از صدای یکنواخت و کسل کننده نیست. این صدا از قرص خواب آور هم قوی تر است.

در خوابگاه به یک فروشنده تلفنی حرفه ایی تبدیل شو

  1. احساسات خود را ابراز کنید

صدا و رفتارتان باید ترسیم کننده ی اشتیاق، نگرانی، هیجان و لذت شما باشد. شما می خواهید جدیت، حتی شدت اعتقادات خود را بیان کنید. اما مراقب باشید که افراط نکنید، چون در آن صورت اغراق می کنید.

  1. در گفت و گوی تلفنی لبخند بزنید

لبخند می تواند هم شنیده و هم احساس شود. لبخند شکل دهان شما را تغییر می دهد، که بر تُن صدایتان تأثیر می گذارد. اگر هنگام صحبت کردن لبخند بزنید صدای شما گرم تر  و دوستانه تر به نظر خواهد رسید.

  1. به افراد احساسی را بدهید که از انها می خواهید

اگر می خواهید آنها هیجان زده باشند، باید  هیجان زده به نظر برسید. اگر می خواهید خاطر جمع باشند، باید خاطر جمع به نظربرسید. اگر احساسی به افراد ندهید انها هم هیچ حسی به شما نمی دهند.

  1. بر صحبت درباره موضوع مورد علاقه فرد مقابل تمرکز کنید

اطمینان دهید که ایده ها، نظریات و علایق او در گفت و گو همیشه مهم ترین هستند.

  1. در برابر نصیحت کردن مقاومت کنید

این تکنیک در گفت و گوی تلفنی و هنگامی که با کسی شخصا صحبت می کنید، به کار می رود. اگر شخصی دنبال نصیحت است وسوسه نشوید و پاسخی ندهید. در عوض بپرسید:((فکر می کنی چه کار باید انجام دهی؟))

  1. همیشه اجازه بخواهید

وقتی افراد دنبال نصیحت نیستند، اما شما می دانید که به آن نیاز دارند، سعی کنید بگویید:((می توانم پیشنهادی بدهم ؟)) همیشه باوقار باشید.

  1. در برابر عصبانیت و رفتار پرخاشگرانه با ملایمت پاسخ دهید

اگر با همان رفتار پاسخ دهید،شاید در نبرد احساسی برنده شوید اما مطمئنا جنگ جذبه را خواهید باخت. به خاطر داشته باشید که پاسخ ملایم از به وجود آمدن خشم جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *